مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

فرماندار رودبار از تعیین زمین برای انتقال روستاییان آسیب دیده خرشک و ایجاد روستای جدید خبر داد.

روستای خرشک

هوشنگ عباسقلی زاده، به همشهری آنلاین گفت: منابع طبیعی گیلان در تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به واگذاری یکی از عرصه‌های طبیعی خود برای ایجاد روستای جدید اقدام کرد. این زمین جدید در یک و نیم کیلومتری از روستای خرشک واقع شده و در حال حاضر مطالعات اولیه زمین شناسی و خاک شناسی  از سوی کارشناسان درآن انجام می‌شود.

فرماندار رودبار با بیان اینکه ۳۴ خانوار آسیب دیده از رانش زمین در روستای خرشک بعد از انجام مطالعات و ایجاد زیرساخت های راه، آب و برق رسانی به آنجا منتقل می‌شوند، اظهار کرد: ساخت خانه‌های جدید در این عرصه از سوی اهالی و با نظارت بنیاد مسکن خواهد بود. در حال حاضر اعتباری ۷ میلیارد تومانی برای اسکان موقت ساکنان این منطقه در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و مبالغی نیز برای کمک معیشتی و همچنین تسهیلات بلاعوض، وام با بهره پایین به این منظور برای ساکنان منطقه پیش بینی شده است.

در همین رابطه «سید ابراهیم خوشروی» مسوول روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان نیز در خصوص مراحل آماده سازی زمین جدید برای ساخت و ساز مسکن به همشهری آنلاین گفت: هنوز مطالعات زمین شناسی منطقه ازسوی تیم کارشناسی به پایان نرسیده و مشخص نیست آیا این عرصه در برابر رانش زمین مقاوم است یا خیر.

وی افزود: ایجاد امکانات زیر ساختی از جمله راه، آب و برق برای  روستای جدید زمان بر بوده و نمی‌توان پیش بینی کرد انتقال روستاییان چه زمانی انجام می‌شود. از این رو بنیاد مسکن گیلان در تلاش است با انجام مطالعات دقیق و علمی درعرصه جدید، مانع از وقوع رانش جدیدی شود.

خوشروی به ارایه تسهیلات بلاعوض برای اجاره مسکن به حادثه دیدگان اشاره کرد و گفت: با توجه به نامعلوم بودن اجرای مطالعات و ایجاد زیر ساختهای خدماتی، بنیاد مسکن با ارایه کمک‌های بلاعوض برای اجاره مسکن به خسارت دیدگان خرشک اقدام کرده است.

کد خبر 614111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha